Karfiol mártással - "Karfiol írósvajas lében"





Szeretem a karfiolt, és a belőle készített ételek közül ez a kedvencem.
Egy jópár éve vásárolt könyvből van a recept. Ebben a könyvben az 1900-as századforduló szakácskönyveiből olvasható receptválogatás. Több mindent kipróbáltam már, és van 4-5 olyan recept, melyet azóta is rendszeresen készítek. De még van próbálgatnivaló benne elég. Sajnos, bár azt felsorolták, mely szakácskönyvekből válogattak, de azt már nem írták oda, hogy az egyes ételek melyikből valók, így én sem tudom, hogy ez a recept melyik könyvből van.
Képes Pesti Szakácskönyv (Hilaire Jozefa)
Szegedi szakácskönyv (Rézi néni)
A HÉT szakácskönyve
Katóka szakácskönyve (Tutsek Anna)
Amilyen egyszerű a recept, annyira finom. Én féladagot készítek, kb. 50-60 dekás karfiolból. Sós vízben roppanósra főzöm a karfiolt, elkészítem a mártást, és a forró karfiolt nyakon öntöm. Marhahúsleves helyett most az éppen elkészült finom orjalevessel öntöttem fel. A húsleves elengedhetetlen, de bármilyen megteszi. Az írósvajat normál vajjal pótolom. Egyébként minden mást pontosan betartok. Hirtelensült csirkemellel fogyasztottuk.

Karfiol írósvajas lében

"Tisztítsunk karfiolt, s ha rózsái nagyok, vágjuk szét, mit aztán sós vízben megfőzünk; melegítsünk föl már most egy darab írósvajat, mibe két kanálnyi liszt vegyítendő, s egy kissé megpirítandó; eresszük föl jó marhahúslével, mihez két vagy három kanálnyi tejfölt és egy kevés tört szerecsendióvirágot adunk. A karfiolnak szárait vagdossuk rövidre le, s szép rendben helyezzük el a tálon oly formában, hogy rózsaalakot mutasson, s jól lefőtt mártását most öntsük rá,  s ezzel kész. "

5 megjegyzés:

  1. Ez hasonlít az én receptemhez, csak abba most sajtot is tettem. Biztos anélkül is finom!:)

    VálaszTörlés
  2. Nekem az egyik kedvenc zöldségem a karfiol. Gyűjtöm is szorgosan a recepteket, így ezt el is mentettem. Ez a csirkesült mellé variáció szenzációs!
    Nagyon szép a kép is! :)

    VálaszTörlés
  3. Hm... ezt is nagyon szeretem.:) Csak ritkán van sajna húslevesem felesleges.

    VálaszTörlés

@templatesyard