Palacsinta


A palacsintát azért említem, mert szoktam vele csalni. Ha ugyanis tojásfehérje feleslegem van, akkor egy-két tojást fehérjére cserélek. A palacsintatésztát ugyanúgy összetartja, bár tény, hogy a színe egy kicsit sápadtabb lesz. Sose méricskélem (mint ahogy szerintem senki), mert "érzésre" keverem ki, de hogy azért mégis fent legyen a recept, és ha valaki először készítené, most az egyszer megmértem, miből mennyit használtam.



Hozzávalók: kb. 15 db
200g finomliszt
2 tojás (én most az egyiket fehérjére cseréltem)
3 dl tej
3 dl szódavíz (vagy buborékos ásványvíz)
csipet só, csipet cukor
1/2 dl étolaj

A lisztet, tojást, olajat, sót, cukrot és a tejet egy magasfalú tálba teszem, a kézimixerrel simára keverem. Végül belemixelem a szódát is.
A palacsintát nehéz teflonserpenyőben sütöm. Csak az első előtt kenem meg a serpenyőt olajjal, a többi alá már nem teszek.
Én szép, vékony palacsintákat szoktam sütni, mert így szeretjük.

7 megjegyzés:

  1. Jaj! Palacsinta! Jaj! Elvesztem!:D

    VálaszTörlés
  2. én is ilyen vékonyakat szoktam!
    rakhattál volna ennek fehérjefaló cimkét is akkor :-)
    én jelentkezem, én méricskélem, mert még ngyon kezdő vagyok palacsintatémában...

    VálaszTörlés
  3. Szerintem ezzel a recivel is rekordot döntesz,mert nagyon hálásak lesznek a kezdők.
    Lehet,hogy aki profi,annak egyértelmű,de én is kérdezgettem nem is oly rég,hogy akkor most mennyi a liszt és a "gondolomforma" tej és szóda?:-)

    VálaszTörlés
  4. Szép vékonyak-mi is így szeretjük! Nekem eszembe nem jutott ez a tojásfehérjés trükk, de nagyon hasznos!

    VálaszTörlés
  5. Köszi köszi köszi köszi!!!! Száz éve nem sütöttem csak hibátlan pallereket!!! Szuper a recept!!! Minden tényleg tökéletes, szuperek az arányok! Egyszer kimásoltam valahonnan egy palireceptet, amiben a sorrend számít. Én az alapján csináltam ezekkel az arányokkal. Először a tojásokat kell a tejjel kézimixerrel ö.keverni aztán hozzá adagoljuk a lisztet, sót, pici cukrot (én dupla adagba tettem egy tasak vaníliás cukrot) mixelés közben, és a végén a bubis víz. 27 db lett belőle.
    Köszi még egyszer!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon örülök, hogy jól tudtad használni a receptet!

    VálaszTörlés
  7. Én olaj helyett 25g vajat teszek bele

    VálaszTörlés

@templatesyard