Csokiszósz





Hozzávalók:
1 evőkanál kukoricakeményítő
1 evőkanál porkakaó
2 evőkanál cukor
kb. 2-3 dl tej
1 vaníliáscukor vagy vaníliakivonat
1-2 kávéskanál sütőrum
1 teáskanál hideg vaj

Elkészítés:
A keményítőt és a kakaót összekeverem, ráöntök 1 dl tejet és simára keverem vele. Hozzáadok még 1 dl tejet, beteszem a mikróba. 30 másodpercig maximumon melegítem, kiveszem, simára keverem, beleteszem a cukrot, vaníliáscukrot is. Visszateszem a mikróba és addig melegítem még, míg teljesen be nem sűrűsödik. Ez kb. 30 másodperc lesz. Kiveszem, ha kell tejet adok még hozzá, attól függően, milyen sűrűségűt szeretnék. Ezután hozzáadom a jéghideg vajat és elkavarom benne. Hűtött legyen, mert ettől lesz szép fényes. Legvégül kanálka sütőrummal ízesítem.
Ha folyósabbra akarom, akkor így hagyom, ha viszont habosra, krémesre szeretném, akkor a legvégén botmixerrel megkeverem.
Nagyon finom, többé nem fog a gyerkőc méregdrága flakonos csokiszószt kérni a boltból.

10 megjegyzés:

  1. Ráadásul mennyivel finomabb, mint a bolti!!! Épp így még nem készítettem, de kipróbálom, köszi!!

    VálaszTörlés
  2. ellefetyelnék most belöle! Köszi az ötletet! :))

    VálaszTörlés
  3. Hú ez jó lesz a palcsintához,nyami...:-))

    VálaszTörlés
  4. Igen, pont a palacsintához készült :D

    VálaszTörlés
  5. Kedves Wise Lady!
    Ez szenzációs, nagyon finom lett, a pici fiam mind a 10 ujját megnyalta utána (szó szerint).
    Kb. 2 hete jártam itt először pillecukor recept után kutatva, azóta függővé váltam. Folyamatosan csepeg egy tejföl, a kicsim 6.szülinapjára a hétvégén a Te csokitortádat sütöttem és osztatlan sikert aratott, Ármin ezt így fogalmazta meg: "Egyre jobbakat sütsz anya, pedig öregszel ugye?" Fuldokoltunk a nevetéstől. A hétvégére mascarpone tortát ígértem és a nagyfiam is telefonált este, hogy a szobatársainak is ízlett a pillecukor, csak hamar elfogyott. Értettem a célzást, illik megdupláznom az amúgy is dupla adagot. Hálásan köszönöm ezt neked. Nagyon jók a receptjeid, jók leírások, könnyen elkészíthetőek bárki számára. Jó főzőcskélést kívánok, üdvözlettel: B. Ági

    VálaszTörlés
  6. Kedves Ági! Igazán jól esett, amit írtál, köszönöm. (A legjobban a 10 ujjacska tetszett.)

    VálaszTörlés
  7. Kedves Wise Lady,

    nagyon tetszik a recepted, de sehol nem találtam a közelben kukoricakeményítőt. Vajon mivel tudnám helyettesíteni? Esetleg egy kis kukoricadarával (finomra őrölve)? Vagy egy ek. pudingporral?

    Válaszodat előre is köszönöm, és több ilyen csodálatos receptet kívánok! :)

    Üdvözlettel: Dara

    VálaszTörlés
  8. @Dóra
    Köszönöm.
    Kukoricadara nem jó. Burgonyakeményítőt mindenhol lehet kapni.

    VálaszTörlés
  9. Tényleg nagyon klassz!És milyen könnyen és hamar elkészül!Üdv! Bleki

    VálaszTörlés

@templatesyard