Kókuszos kanalastorta


Tortaformában készül, de kanállal adagolom, mert a krém egy kicsit lágyabb (hűtőben azért megtartja a formáját), és a morzsa miatt is nehezebb szeletelni. Csak a fotó kedvéért vettem le a tortakarimát. Ezt egy kisebb, 18 cm-es formában készítettem.

Kókuszos kanalastorta



Hozzávalók:
4 tojásból kakaóspiskóta
250 g házi krémsajt
100 g porcukor
2 dl tej
20 g kukoricakeményitő
100 g kókuszreszelék
25 g vaj
kevés baracklekvár

Elkészítés:
4 tojásból kakaós piskótát sütök. Rácson hagyom kihűlni. A felső harmadát levágom, az alsó lapot vékonyan megkenem baracklekvárral.
A krémhez a keményítőt kevés tejben csomómentesen elkeverem, majd hozzáöntöm a többi tejet és sűrű krémet főzök belőle. Még melegen elkavarom benne a vajat is. Ezután néha megkeverve hagyom kihűlni. Ha kihűlt, hozzáadom a krémsajtot, a porcukrot és simára keverem, ezután beleteszem a kókuszreszeléket is. Ha van idő, egy kicsit hűtöm a hűtőben. Ezután a formát összeszerelem, beleteszem a piskótalapot, rákenem a krémet. A kakaós piskóta levágott darabját összemarcingolom, tördelem (nem túl apróra) darabokká és rászórom a krémre. Kicsit hűtöm, majd evőkanállal vagy tortalapáttal vagdosok belőle tálkába vagy kistányérra.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik! Agyacskámba raktároztam. :)

    VálaszTörlés
  2. Hu, ezt eddig hogy nem láttam??? Kókusz!!!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Wise Lady!

    Szeretném kipróbálni ezt a receptet, de nincs
    itthon kukoricakeményítőm, helyettesíthetem
    étkezésikeményítővel?

    Várom a választ,
    köszönöm:

    Ági

    VálaszTörlés
  4. Igen, persze. Valószínűleg az is kukoricakeményítő, esetleg burgonya. Teljesen jó bármelyik.

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm a gyors választ,
    ki fogom próbálni,
    nagyon tetszik az oldalad, a házi
    krémsajtot is kipróbáltam, nagyszerűűű!

    Üdv.:
    Ági

    VálaszTörlés

@templatesyard