A tejleves


Kisfiam imádja a tejet. Kakaóval kel, kakaóval fekszik, napközben pedig csak úgy, szomjúság ellen. Ezt a levest egyszer kínomban dobtam össze, gyorsan, hama-hama valami levest, de azonnal. Voltak előzményei is. Ettem hasonlót gyerekkoromban, sós tejben főzött anyukám kukoricagombócot, paprikás rántással. Alföldi tanyasi étek.
Szóval összedobtam és sláger lett. Férjem nem annyira kedveli, de szerencsére hálás kosztos, mert mindent megeszik. Picurka fiacskám és egyik nagyfiunk viszont kedvencévé nevezte ki. Most, hogy betegség miatt itthon vagyunk, megfőztem gyógyítónak.

Tejleves kukoricagaluskával



Hozzávalók:
1 dl víz
30 g kukoricadara
10 g vaj
1 kávéskanál cukor
1 cm-es vanília darabka (vagy két csepp vaníliakivonat)
7,5 dl tej
1 tojássárga
1/4 kávéskanál só
25 g cukor (2 csapott evőkanál)

Elkészítés:
Jénai tálkába öntöm a vizet, beleszórom a darát, hozzáadom a vajat és a kávéskanálnyi cukrot. Mikróban 60%-on 6 percig főzöm. Kiveszem, lelapogatom, tömörítem s hagyom kihűlni.
7,5 dl tejet a darabka vaníliával mikróban megmelegítem, úgy, hogy ne forrjon (4-5 perc 100%-on). Kiveszem és beleteszem a sót, cukrot. Egy porcelántálban elkeverem a tojássárgáját, s a forró tejet ráöntöm és szétkavarom. A kukoricadarából kiskanállal galuskákat szaggatok és a tejbe rakom őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

@templatesyard